CONFERINȚĂ
ICEU GROUP

Vom discuta despre

in mediul de afaceri din Romania.

Detalii despre eveniment


Competiția este unul dintre atributele societății în care trăim, o societate aflată sub o permanentă presiune, în care dinamica schimbării este fără precedent. Mediul în care își desfășoară activitatea o organizație/companie este profund influențat de multiplele fluxuri de informații care gravitează în jurul nostru, precum si de evoluțiile tehnologice, în contextul în care efectele globalizării au determinări directe asupra competiției. Odată cu progresul tehnologic, accesul la informație a devenit din ce în ce mai facil, iar viteza de circulație a informației din ce în ce mai mare, dar câte oare dintre informațiile care ajung la urechile noastre sunt informațiile de care avem nevoie și câte ajung la noi în timp util? Astăzi, în media si social media regăsim un volum semnificativ de dezinformări, manipulări și fake news.

Focalizându-ne pe mediul de afaceri, este ușor de înțeles că nicio organizație/companie, indiferent de mărime și profil de activitate, nu poate să privească cu încredere spre viitor dacă nu este preocupată să aibă cunoaștere, adică informații despre ea și mediul în care activează, pentru a putea identifica și gestiona eficient vulnerabilitățile, riscurile și oportunitățile caracteristice. În aceste condiții, accesul la informația utilă și valorificarea ei la momentul potrivit devin critice, putând ajuta organizația să se cunoască pe sine, să-și cunoască clienții, să-și cunoască competitorii, să anticipeze activitățile competitorilor, să anticipeze evoluțiile pieței, să se protejeze de acțiunile unor entități ostile etc.

Până nu demult, ideea de intelligence părea să fie un atribut exclusiv al serviciilor de informații, dar efectele globalizării și evoluțiile din mediile de afaceri, din ultimele decenii, au determinat, ca o necesitate, apariția unor noi actori specializați, care, într-un cadru atent reglementat legislativ, să activeze în domeniul obținerii și analizei informațiilor, adică să desfășoare activități circumscrise intelligence-ului – business & competitive intelligence.